יום שבת, 12 באפריל 2014

מסטרשוק – סיור קולינריה ויין מדהים בשוק הכרמל

איזה כיף זה לטייל בשוק! הצבעים, הטעמים, הריחות. פשוט תענוג. וכשכל זה מלווה ביינות משובחים ובמדריכה עם שיער אדום לוהט שלוקחת אותך למקומות הכי טעימים בשוק, ולמסעדה מעולה בסוף הסיור - זה בטח לא יכול להיות רע.
כך הייתה לנו חוויה מושלמת בסיור "מאסטר שוק" בשוק הכרמל ובכרם התימנים, אליו הוזמנתי עם חברות בלוגריות נוספות. התייצבנו ביום שישי בבוקר בנחלת בנימין, ופגשנו את המדריכה שלנו, נורית גורן.
כל אחד מהמשתתפים בסיור קיבל כבר בתחילתו כוס יין אדום של יקב הפרימיום "1848", ועגלת קניות מיוחדת של מאסטר שוק, בה המתינו לנו מגבונים לחים ובקבוק מים קרים. אהבתי כבר את ההתחשבות והפינוק על ההתחלה.

התחלנו את הסיור ב- "קפה כהן", חנות קפה עם ריחות משגעים, ובעל חנות מזמר עם קול מדהים, שהנעים לנו את השהייה בחנות עם כוס קפה טחון טרי ושר לנו שירי ארץ ישראל ואף אופרטות
. היה מקסים.
נורית סיפרה לנו כי היא גרה מזה שנים בדירה הנמצאת בתוך השוק. היא גדלה בבית גרמני יקה של סבתא קצבית ומילדותה היא לא מפסיקה לבשל לעשרות מחברייה ובמסגרות התנדבותיות. לפרנסתה ניהלה במשך שנים מספר רב של מסעדות איכות בתל אביב. את כל הקניות עורכת נורית בשוק מידי יום וחברייה כינו אותה המסטר של השוק – כי היא תמיד יודעת איפה נמצא כל תבלין או ירק במחיר הכי טוב ובדוכן הכי מיוחד.

לפני כמספר חודשים החליטה נורית לצרף אל הקניות שלה את ידידה הסומלייה יוסי בן אודיס והוא נפעם מיכולותיה ומהמקומות המיוחדים אותם לא הכיר בשוק. בהמשך החליטו השניים להקים את המיזם המיוחד הנקרא: "מסטרשוק – סיורי קולינריה ויין בשוק הכרמל".

המשכנו בסיור שלנו והגענו לחנות התבלינים הכי צבעונית בשוק, של האחים כוחלני התימנים. טעמנו ממגוון המטעמים המוצעים בחנות וקיבלנו הסבר מנורית על קטניות שונות ומה כדאי להכין איתן. המנגו המיובש ללא סוכר שטעמנו היה מעולה, ובנוסף נורית שלפה פיתות חמות מהתנור ואיתן טעמנו טחינה נהדרת המיוצרת בהר גריזים.

המשכנו לחנות תבלינים נוספת, "טבע בכרמל", בה מצאנו עשרות סוגי חליטות טבעיות של "רופא התה של הכרמל". החנות מלאה בצמחים מיובשים וריחניים, עשבי בישול ותיבול לתה ולתבשילים שונים, מלח במגוון טעמים - צ'ילי, לימון, רוזמרין, שום ועוד. שתינו תה קר מתמצית "איילת השחר" המרעננת, וטעמנו עגבניות שרי מיובשות וטעימות המיובאות מאיטליה, אותן אפשר לנשנש כמו פיצוחים.

בדרך אפילו טעמנו גת עם ערק!

ערכנו גם סיור קצרצר במלון הבוטיק היפהפה, Eden House, שנפתח בכרם התימנים ומדגים עושר וחדשנות לצד המסורת והרחובות הישנים של כרם התימנים.

המשכנו לחנות שמן זית וטעמנו שמני זית נהדרים בחנות Olia בשוק. בחנות תוכלו למצוא עשרות סוגי שמן זית בחמיצות שונה, שמתאימים לתיבול סלטים ותבשילים, כולל רטבים מיוחדים כגון רוטב שמן זית ותאנים. אם אתם במקום אתם חייבים לטעום את הארטישוקים הקטנים בשמן זית, הם פשוט מעולים, ולא פלא שנפגוש אותם שוב בהמשך בסלט ארטישוק ועגבניות שרי במסעדת הטרקלין.

משם עברנו לטעימות חלווה, רחת לקום וטופי בדוכן מתוק לחלוטין, שממוקם סמוך לחנות של Olia.

נכון שזה נראה כאילו אכלנו ואכלנו, אבל בעצם לסעודה האמיתית עוד לא הגענו!

הסעודה המפוארת בת 10 המנות נערכת בתום הסיור בשוק, במסעדת "הטרקלין" הידועה והמוכרת לטובה. חלק מהמרכיבים בסעודה הם כאלה שפגשנו בשוק במהלך הסיור. את הסעודה, כמו את כל הסיור, ליווה היין המצוין של יקב "1848" כמובן. את הסיור התחלנו עם היין האדום היבש, המשכנו עם יין רוזה קליל אותו שתינו בסמוך למלון עדן, והארוחה עצמה לוותה ביין לבן יבש שהיה קליל יחסית והתאים לנו מצוין למנוחה של סוף הסיור.
המנות בסעודה היו טריות וטעימות. החל מהסלטים המצויינים, וכלה בקינוחים המתוקים והמענגים.

אמרתי לכם שנפגוש שוב את הארטישוקים :)

מכינים את הבשר שלנו בעצמנו - בישול נתחי בשר על אבן לוהטת שמגיעה לשולחן. היה משעשע וטעים.

והקינוחים המענגים:

סיורי מסטרשוק יערכו מדי יום שלישי ושישי בין השעות 12.00-16.00 ויכללו: סיור בדוכני השוק וטעימות מדוכנים שונים של תבלינים, פירות, ירקות, שמני זית, יינות, פיצוחים, קפה, מיץ גת, היכרות עם הבסטיונרים הצבעוניים, היכרויות עם "מלך החומוס", "מלך המרקים", ועוד.
עלות הסיור, כולל הארוחה העשירה והיינות: 250 ש"ח.