יום שבת, 12 באפריל 2014

התפריט הטבעוני החדש של קפה גרג, וגם - מה זה פופקולידה?

לאחרונה אני מגלה שיש לי יותר ויותר חברים טבעוניים, ואני כל הזמן שואלת אותם מה הם בעצם אוכלים, כי התפריט שלהם נראה לי נורא מצומצם ומוגבל. קיימת גם בעיה במציאת בית קפה שיתאים גם לטבעונים וגם למי שאינו חבר ב"כת הסייטן"***, כי ברוב בתי הקפה יש בעיקר מנות עם דברים שטבעונים לא אוכלים (אם יש במנה חלב או ביצים למשל - היא נפסלה).
 
כדי לפתור את הבעיה הזאת, "קפה גרג" נחלץ לעזרתנו והשיק לאחרונה תפריט טבעוני עשיר שיכלול 11 מנות מגוונות. מסתבר שמדובר ברשת בתי הקפה הראשונה בישראל המציעה ללקוחותיה תפריט טבעוני מלא.
 
הוזמנתי להתארח ברשת ולטעום אחת מהמנות הטבעוניות שלהם, ולגלות בעצמי שיש לטבעונים אופציות מעניינות וטעימות.
 
הגעתי לסניף קפה גרג בקניון מלחה (שנמצא בקומה העליונה, איפה שהיה פעם קפה יטבתה), ופגשתי את בעלי הסניף, כפיר, שהסביר לי על המנות ועזר לי לבחור. בחרתי לנסות את ארוחת הבוקר הטבעונית שנראתה לי עשירה מאוד, מכיוון שהיא כוללת את כל הדברים הבאים: חביתת חומוס על עלה סיגר, לחם הבית וממרחים: פסטו, ממרח שקדים וטחינה, חציל קלוי, סלסת פלפלים, זיתים מתובלים, ריבה, טחינה ואבוקדו. סלט ירוק/קצוץ/טבולה קינואה, קפה מחלב סויה ומיץ טבעי(תפוזים/לימונדה/אשכוליות אדומות/גזר).
 
וכך זה נראה על השולחן:
 
התחלתי עם מיץ גזר בריא וטרי, שנסחט במקום. המשקה התגלה כזרחני למדי וטעים מאוד. מרענן אידיאלי לחום של הקיץ.
 
המשכתי עם חביתה, שתודו שהיא לגמרי נראית כמו חביתה עסיסית רגילה, אבל למעשה עשויה מחומוס! הטעם היה מעניין, מעט חמצמץ, די טעים, אבל קצת מוזר למי שלא רגיל לאכול חביתת חומוס. זו הסיבה שהרבה ביסים מהחביתה שילבו גם מטבלים מהמגוון העשיר שמוגש בארוחת הבוקר - גוואקמולי, פסטו, פלפלים קלויים, טחינה ועוד, יחד עם הלחם הטעים שנלווה למנה.
 
המנה לא ענקית אבל גדולה למדי ועשויה להספיק לשני אנשים לא רעבים במיוחד. אדם אחד היא בוודאות תשביע ועוד יישאר המון אוכל על השולחן. אני למשל לא הצלחתי לסיים לגמרי את סלט הירקות, הלחם והמטבלים.
 
לסיום ביקשתי תה קמומיל ששולב עם נענע. לשמחתי קיבלתי את הטעם של ויסוצקי שאני הכי אוהבת - תה קמומיל עם דבש (הוא נהדר), לצד כוס עם נענע טריה. השילוב היה מוצלח.
הרשת לא הכניסה עדיין לתפריטה קינוחים טבעוניים, אז הזמנתי לקינוח את הפופקולידה - פופקורו מתוק משולב עם גלידה וסירופ ריבת חלב. כל כך פשוט וכל כך טעים! זו לחלוטין מנה שאפשר להכין לבד בבית - כל מה שצריך זה לקנות את הפופקורן המקורמל שמגיע בשקית, גלידת וניל, וריבת חלב. המנה ,אגב, לא ממש יקרה והיא עלתה 15 ש"ח.
 
לסיכום - המנה הטבעונית שלי הייתה טעימה ועשירה, ונראה שהיא בהחלט יכולה להוות אופציה מוצלחת עבור טבעונים אשר מחפשים מנות טעימות וגם בריאות.
 
לדברי אביעד בברסקי, יועץ אורח חיים בריא לרשת גרג, בתפריט הטבעוני של קפה גרג ניתן למצוא מנות העונות על הדרישות של תזונה טבעונית נכונה ומאוזנת. כך לדוגמא: ארוחת הבוקר מכילה את מרבית הרכיבים התזונתיים הדרושים - פחמימות (הדגנים שבלחם), קטניות (חומוס), ירקות, אגוזים וזרעונים (שקדים ושומשום) ושומנים ממקור טוב (טחינה ואבוקדו),  המוזלי:  משלב גרנולה (דגן, אגוזים וזרעונים) עם קטנייה (סויה) ופירות טריים, סלט קטניות המשלב דגנים מעולים (קינואה, בורגול) עם קטניות בריאות (עדשים), ועוד מזונות בריאים כמו - עשבי תיבול ירוקים, פטריות, שפע של פירות וירקות טריים, נבטים, מגוון אגוזים, טחינה, שמן זית ועוד.
 
התפריט כולל 10 מנות נוספות מלבד ארוחת הבוקר:
 
מנות נוספות לדוגמה (שנראות מעולה. מתחשק לי לחלוטין לנסות את הטורטיה, סלט הקטניות, ואת המנה "מתאילנד ועד הודו"):
 
 
 
ובשורה נוספת לרגישים לגלוטן: בנוסף למנות הטבעונית, רשת גרג שדרגה והעשירה את התפריט הרגיל, והוסיפה מגוון מוצרי מזון ללא גלוטן, כמו: פיצה, כריכים וקינוחים ועוד.
 
אז מה חשבתם על המנות הטבעוניות?
 
***סייטן - סוג מאכל העשוי מחלבון הגלוטן המצוי בחיטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה