יום שבת, 12 באפריל 2014

להכין את התכשיטים שלנו בעצמנו - סדנת סברובסקי

תמיד אהבתי להכין תכשיטים. כבר בכיתה ד' הכנתי עגילים לי ולכל החברות שלי, והסתובבנו איתם בגאווה רבה. במשך השנים הכנתי לעצמי עוד כל מיני תכשיטים, כמו השרשרת הזאת למשל: 

וזאת:
 
 
 
וגם השרשרת הזאת:
 
וזאת:
 
ומדי פעם הכנתי גם טבעות, כמו אלו:
 
לכן, כשהציעו לי להתארח בסדנת סברובסקי של "ילון - סברובסקי אלמנטס" (Yalon - Swarovski Elements)  ולהכין לעצמי שתי טבעות, קיבלתי בשמחה את ההצעה והתייצבתי בסדנה בתל אביב, ברחוב דרך בן צבי 84.
 
מיד כשנכנסתי ל"ילון" הבנתי שהגעתי למקום קסום עבור כל חובבי החרוזים והתכשיטנות. קירות שלמים מלאים בחבילות קטנות של חרוזי סברובסקי, אבל לא רק. במקום תוכלו למצוא גם המון חרוזי ונציה, חרוזים יפנים, אלמנטים ממתכת, ומה לא.  
 
בחדר בו נערכת הסדנה פגשתי 5 נשים נוספות. כל אחת מאיתנו קיבלה מגש, סליל של חוט המתכת הזהוב איתו נעבוד, ומכשיר למדידת מידת הטבעת ובנייתה עליו.
 
קיבלנו מבחר של אבנים לבחור מתוכן אבנים לטבעות שלנו, וראינו דוגמאות של טבעות קיימות:
 
בחרתי באבן כחולה בהירה, ובפנינה, והתחלנו במלאכה, בליווי ההסברים של המדריכה החמודה שלנו.
 
הטבעת הראשונה במהלך ההכנה:
 
ועל היד:
 
טבעת הפנינה במהלך ההכנה:
אהבתי מאוד את התוצאה הסופית (אם מותר לי להשוויץ). לצערי אין לי תמונה טובה של טבעת הפנינה על היד שלי מכיוון שכאשר הגעתי לביתי והנחתי אותה על השולחן, החתולה שלי כנראה מצאה אותה ושיחקה איתה, ותוך כדי העיפה אותה לפינה נסתרת כלשהיא בבית שעוד לא גילינו. החיפושים נמשכים, ואני מקווה למצוא אותה בסופו של דבר (אני לא חושבת שהיא בלעה אותה, נראה לי שזה קורה בעיקר בסיטקומים).
 
זאת הסיבה שיש לי רק תמונה קטנה של טבעת הפנינה מהצד ולא על היד:
 
כפיצוי - קבלו תמונה של טבעת פנינה יפה שהכינה משתתפת נוספת בסדנה:
 
נהניתי מאוד בסדנה, שנמשכה כשעתיים. בסוף הסדנה יצאנו כולנו מרוצות ועם שתי טבעות חדשות לאוסף התכשיטים. בנוסף קיבלנו גם את חוט המתכת הזהוב שנותר על הסליל בו השתמשנו, והוא יכול להספיק לפחות לשתי טבעות נוספות שנכין לבד בבית.
 
מחיר הסדנה הינו כ- 190 ש"ח, והוא כולל את עלות החומרים וההדרכה.
הטבעות שהכנו:
 
אני התארחתי בסדנה הקצרה, אולם במקום מקיימים גם סדנאות ארוכות יותר, ובנוסף גם קורסי תכשיטנות, ואפילו קורס תכשיטנות למתקדמים.
לכל מי שרוצה לדעת פרטים נוספים על הסדנה, מומלץ לבקר באתר של ילון, ובעמוד הפייסבוק שלהם, שם תוכלו למצוא גם תרשימים לפרוייקטים שניתן להכין לגמרי לבד בבית (בקטגורייה- DIY).
לקריאה נוספת על מרכז היצירה וכל הסדנאות 
 
דוגמאות ליצירות שהכינו משתתפות בסדנאות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה