יום שבת, 12 באפריל 2014

פאד תאי אמיתי

לאחר הסדנה התאילנדית בה התארחתי, התחשק לי להכין פאד תאי תאילנדי אמיתי. כזה שלא מכיל המון ירקות אלא בעיקר אטריות, נבטים, בשר או טופו ושילוב של רטבים שמעניקים את הטעמים המיוחדים למנה הנהדרת הזאת.
 
אם אתם כמוני - כשאתם מחפשים רוטב סויה או רוטב צ'ילי מתוק, אתם שואלים את הסדרנים איפה נמצאים הבקבוקים עם הילד השמן עליהם. זה שנראה קצת כמו שילוב של בודהה ואיש הצמיגים של מישלן. אלה הרטבים שאני פשוט הכי אוהבת - בין אם אני מכינה מוקפץ, או רק טובלת סושי בסויה - אני תמיד קונה אותם.
 
כשמסתכלים מעבר לילד השמנמן וקוראים את התוויות, מגלים שמדובר בסדרת הרטבים של אוריינטל פוד. אמנם תמיד יש לי בקבוקי רטבים שלהם בבית, אבל לאחרונה קיבלתי עוד כמה מוצרים שלהם במשלוח מיוחד, ומוצרים אלה איפשרו לי להכין פאד תאי תאילנדי אמיתי לגמרי. כך למשל לא היו לי קודם רוטב תמרינדי, רוטב דגים, סוכר דקלים, ורוטב הוי סטיר להקפצה. כל אלה שידרגו מאוד את הפאד תאי שלי.
 
 
כדי להכין פאד תאי, צריך קודם לבחור את האטריות בהן תשתמשו. אני הכנתי הפעם עם מקלוני האורז (בצד שמאל בתמונה), אותם בישלתי במים רותחים קודם. בצד ימין נמצאות אטריות השעועית, שאני סקרנית לגלות מה טעמן ואכין איתם בפעם הבאה את הפאד תאי. הן גם נהדרות להכנת פאד תאי ללא גלוטן ומתאימות לכל מי שרגיש לגלוטן.
 
מה צריך לפאד תאי?
  • 100 גר' אטריות אורז יבשות - או אטריות שעועית, או אטריות אחרות אם זה מה שיש לכם בבית וממש מתחשק לכם פאד תאי.
  • 2 ביצים.
  • 200 גרם חזה עוף חתוך לקוביות קטנות. אם אתם חובבי פירות ים - כוס שרימפס מופשרים ומסוננים היטב, שספגתם מהם את המים.
  • כוס טופו, חתוך לקוביות קטנות - לא חובה.
  • 3 כפות שמן - שמן שטעמו אינו דומיננטי. למשל, שמן סויה או קנולה.
  • חצי חבילה נבטי שעועית.
  • כפית שום כתוש - מי שאוהב יותר - שישים יותר.
  • אופציונאלי: גזר חתוך לגפרורים דקים, פטריות, גמבה חתוכה דק דק.
לרוטב:
  • רוטב צ'ילי חריף או אבקת צ'ילי גרוס - לפי הטעם.
  • 2 כפות רוטב דגים.
  • 2 כפות סוכר דקלים או כף וחצי סוכר לבן.
  • 2 כפות רוטב תמרהינדי.
  • 3 כפות רוטב סויה.
לקישוט:
  • בוטנים קלויים מרוסקים. לא היו לי בוטנים אז השתמשתי בקשיו במקום.
  • 3 גבעולי בצל ירוק, חתוכים לחתיכות של 2-3 ס"מ.
אופן ההכנה:
ראשית מכינים את הרוטב - בסיר קטן מחממים את כל מרכיבי הרוטב יחדיו:
מלמטה למעלה: רוטב דגים, סויה, תמרינדי, רוטב להקפצה. במרכז - סוכר דקלים בצורתו העגולה לפני שחצבתי ממנו חתיכה. ממיסים את סוכר הדקלים עם הרטבים הנוספים על אש נמוכה, עד שמקבלים רוטב אחיד.
מחממים היטב את השמן במחבת ווק או מחבת כבדה אחרת. כשהשמן חם מוסיפים את השום הכתוש לשתי דקות, מוסיפים את הבשר ל-3 דקות, ולאחר מכן את הטופו. מקפיצים עד שהטופו מזהיב - ואז זורקים פנימה את האטריות וממשיכים להקפיץ. השתמשתי בשתי כפות עץ כי האטריות קצת נדבקו לי, וכך הפרדתי ביניהן. מוסיפים את הרוטב ומערבבים היטב.
 
מזיזים בתוך הווק את האטריות טיפה הצידה ומפנים קצת מקום לביצים. שופכים פנימה את הביצים שטרפנו מבעוד מועד, ונותנים להן להתקשות מעט לפני שמערבבים אותן עם האטריות.
מוסיפים את הנבטים, מכבים את האש ומערבבים היטב. לקישוט - בוטנים ובצל ירוק קצוץ. נגמר לי הבצל הירוק אז בבקשה דמיינו אותו על המנה הסופית שיצאה :)
 
הפאד תאי יצא נהדר וטרפנו אותו בהנאה. המנה אמורה להספיק ל-2 אנשים אבל בפועל יצאו 3 מנות. בן זוגי קיבל אישור מיוחד לאכול את המנה השלישית שנותרה במקרר עוד באותו הערב, כי יש לו פרוייקט מעצבן להגשה והוא היה צריך "אוכל ניחומים" וגם בכללי בגלל שאני אוהבת אותו (אני חושבת שלוותר על מנת פאד תאי עבור בן הזוג זו עדות לאהבה אמיתית!).
 
אגב, אם אין לכם כוח לעמול במטבח כדי להכין פאד תאי - כל מנת אטריות עם ירקות, אפילו כזאת שהיא כבר מוכנה וקפואה למשל, ניתנת לשידרוג פשוט עם הרטבים. כך למשל מנת פסטה עם ירקות של סנפרוסט שקנינו בסופר, שודרגה עם רוטב הוי סטיר להקפצה, רוטב סויה ורוטב צ'ילי. את רוטב הסצ'ואן שהגיע עם המנה זרקנו כי היה לו טעם תעשייתי מדי שלא כל כך אהבנו בפעם הקודמת בה קנינו את הפסטה.
 
 
 על אוריינטל פוד ומוצריה:
חברת אוריינטל פוד, המתמחה בייבוא מוצרי מזון מהמזרח הרחוק, נוסדה בשנת 1992 על ידי אבי ז"ל וסוואלי אלדר, וכיום היא היבואנית הבלעדית של מותגי המזון האוריינטליים המובילים בעולם כגון בירה סינגה, סדרת הרטבים של Healthy Boy, מוצרי הקוקוס של TCC, אטריות Star Lion ועוד.
 
(את סוואלי המקסימה פגשתי גם בסדנת הבישול התאילנדית, ואת ההמלצות שלה אתם יכולים לקרוא על חלק ממוצרי אוריינטל פוד)

רשת המסעדות התאילנדית הראשונה בישראל "שנגרילה" שבני הזוג הקימו כמה שנים קודם לכן, היתה חידוש בעולם הקולינאריה הישראלי ואף סללה את הדרך לפתיחת מסעדות אוריינטליות נוספות ולחדירת מוצרים מהמזרח הרחוק למסעדות ולמטבחים ביתיים.

חברת אוריינטל פוד היא הראשונה לייבא ולפתח מוצרים המתאימים לחיך הישראלי, תוך שיתוף פעולה עם מיטב היצרנים במזרח ובעיקר בתאילנד. מתוך היכרותה העמוקה וניסיונה המקצועי של בעלת החברה, השפית סוואלי אלדר, עם המטבחים האוריינטליים ועם הטעמים האהובים על הקהל הישראלי, היא מפתחת באופן קבוע במפעלים המובילים במזרח מוצרים חדשים אשר יתאימו לחיך המקומי.

החברה מספקת שירות למגוון רחב של צרכנים ואת מוצריה ניתן למצוא ברשתות השיווק, ברשתות קמעוניות, במסעדות ובבתי מלון, במעדניות ובחנויות המובחרות.
בין לקוחותיה של החברה נמנים רשת שופרסל, רשת הריבוע הכחול (מגה), רשת חצי חינם, רשת ויקטורי ועוד, ובתחום ההסעדה: המסעדות דיקסי, טייגר לילי, טוק טוק, בית תאילנדי ועוד.
 
לאתר אוריינטל פוד: www.orf.co.il
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה