יום שני, 2 במרץ 2015

פאנקייק קמח שקדים וגבינת שמנת - עם גבינות נפוליאון החדשות

לפעמים מתחשק לי לארוחת ערב דווקא ארוחת בוקר. אני חושבת שלא חייבים לשייך מאכלים רק לבוקר או רק לערב, ומבחינתי את כל מה שנכלל בקטגוריית ה- "טעים לי" אין סיבה להגביל לשעות מיוחדות. כך למשל פאנקייק קטנים וטעימים - נכון שהם קלאסיים לשבת בבוקר, ונכון שבארוחת בוקר בבתי מלון למשל מסתערים גדודי נופשים מורעבים על טבח אחד שמנסה להכין 20 פאנקייקים בבת אחת ומקווה שהם לא יישרפו - אבל למה רק אז?
 
אז למקרה שזה עדיין לא היה ברור - הערב התחשק לי פאנקייק, ונזכרתי שיש לי מחבת שקעים להכנת פאנקייקים עגולים וקטנים. דגתי אותה מירכתי ארון כלי המטבח וניגשתי להכין פאנקייק על בסיס גבינת שמנת וקמח שקדים (נטולי גלוטן! לכל הרגישים מביניכם), וזו הייתה התוצאה:
 
 
מרכיבים:

גביע גבינת שמנת - אני השתמשתי בנפוליאון בטעם טבעי 16%
4 כפות גדושות קמח שקדים
3 ביצים
מספר טיפות תמצית וניל
2 כפיות ממתיק - סטיביה או סוכר, או בכלל לא אם מספיקה לכם המתיקות של פירות היער וסירופ המייפל.
 
תוספות: סירופ מייפל אמיתי, פירות יער, גבינת שמנת, או מה שמתחשק לכם.
 
הכנה:
מערבבים את המרכיבים לבלילה אחידה. מומלץ להשאיר ל- 10 דקות במקרר, ואז להכין את הפאנקייק על מחבת שחיממתם מראש. כשהפאנקייק מעלה בועות - הופכים בזהירות עד שגם צידו השני משחים. מורידים מהאש ומוסיפים תוספות.
 
 
כאמור, הכנתי את הפאנקייק עם גבינות נפוליאון החדשות, שהתקבלו (בהתלהבות) להתנסות בקרב בני משפחתי. להכנת הפאנקייקים המתוקים השתמשתי בגבינה בטעם טבעי, אבל אם מתחשק לכם פאנקייק מלוח - אני ממליצה בחום על הטעם החדש - גבינת נפוליאון עם פלפלים ופפריקה, גם היא מכילה 16% שומן והיא טעימה בטירוף ומזכירה את גבינת השמנת העשירה עם הירקות שקונים במעדניה בסופר.
 
את הגבינה עם הפלפלים והפפריקה טעמתי גם עם בייגל ביתי שהכין אבי היקר והמוכשר, והתענגתי על כל ביס. הגבינות מתאימות לבישול ואפייה, וברגעי משבר - אפילו לנשנוש עם כפית ישירות מהגביע.
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה