יום שבת, 25 ביולי 2015

הממרחים החדשים של אוליביה ומתכון ללחמניות טחינה סופר מהירות!

בכל פעם שחברת "אוליביה" המתמחה בייצור רטבים וממרחים מירקות טריים, מוציאה לשוק טעמים חדשים - אני מסתקרנת ומוסיפה אותם לעגלת הקניות שלי. הפעם לא הייתי צריכה לעשות זאת מכיוון שקיבלתי במשלוח ישיר ארבעה טעמים חדשים ומסקרנים - פסטו פטרוזיליה ונענע, פסטו כוסברה, אריסה חריפה, ולימון כבוש - כולם ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל.
 


מסתבר שפסטו הינו ממרח פופולארי ביותר בקרב הצרכנים הישראלים, וממרח הפסטו של אוליביה הינו המוצר הנמכר ביותר בשוק. פסטו כוסברה ופסטו פטרוזיליה ונענע, מיוצרים מעשבי תיבול טריים, בדומה לפסטו בזיליקום של אוליביה.
משקל ליחידה: 180 גרם.
 
הפסטו פטרוזיליה ונענע הוא מרענן ומסקרן ויתאים מאוד לסלט טבולה קייצי ורענן או כתוספת לא שגרתית לטוסט. אני בחרתי להוסיף אותו ללחמניות טחינה מהירות (המתכון בהמשך).
 
אני יודעת שכוסברה או שאוהבים או ששונאים (ומסתבר שיש הסבר מדעי לכך, עליו תוכלו לקרוא כאן) - לכן אני מאמינה שהממרח פסטו כוסברה יתקבל באהבה על ידי חובבי הכוסברה, וקיומו יודחק ע"י קבוצות השונאים.
 
האריסה היא ממרח טוניסאי מסורתי וחריף, המבוסס על פלפלים חריפים מסוג שאטה ופלפלים מתוקים, בתוספת שום, שמן, ותבלינים נוספים. אני מסוגלת להוסיף אריסה כמעט לכל דבר - שקשוקה, רוטב פסטה, טוסטים וכל סנדוויץ'. לחובבי החריף מדובר בהנאה צרופה.
משקל ליחידה: 185 גרם.
 
 
 
לימון כבוש כמתאבן וכמתבל: הלימון נכבש באופן מסורתי במיץ של הלימון עצמו, מתובל בפפריקה מתוקה עם מעט פלפל חריף. מצויין כתוספת מעניינת לחך לצד הארוחה או לתיבול של מנות אורז/קינואה/בורגול.
משקל ליחידה: 280 גרם.
 
 
 
מחירי הממרחים החדשים - 9-13 ש"ח.
 
 
 
לחמניות טחינה ופסטו מהירות
 
מה צריך:
6 כפות גדושות טחינה גולמית
3 ביצים
מעט מלח
כפית סודה לשתיה
כף פסטו אוליביה - איזה סוג שמתחשק לכם
 
 
הכנה:
מערבבים היטב עד לקבלת בלילה אחידה, ומעבירים לתבנית שקעים מסיליקון עד לא יותר ממחצית מגובה השקעים- בתבנית הקלאסית או בצורות שונות - ומשם לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות. הלחמניות מוכנות תוך 10-15 דקות (תלוי בתנור). כאן למשל השתמשתי גם בתבנית שקעים רגילה וגם בתבנית סיליקון שנועדה בכלל לפרלינים (שקניתי מאיביי ב- 9 ש"ח), ויצאו לי לחמניות טחינה קטנות וחמודות בצורת שושנים.
 
הצבע שלהן מזכיר קובנה או ג'חנון, בתוספת גוון ירקרק של הפסטו. הן נראות קצת מוזר אבל כל מי שאוהב טחינה ופסטו ייהנה מהן.
 
 
 
 
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה