יום שישי, 11 באפריל 2014

ניוקי ברוטב שמנת פטריות

אחת המנות הפשוטות והטעימות ביותר שאני מכירה היא ניוקי ברוטב שמנת ופטריות.
זו גם אחת המנות המהירות ביותר שאני מכירה - 20 דקות ויש ארוחה חמה וטעימה על השולחן.
 
 
מה צריך?
  • ניוקי - אני השתמשתי בניוקי קטנים של שופרסל. המרקם שלהם רך ואוורירי אחרי הבישול והם מוצלחים מאוד בעיני, הרבה יותר מסוגים אחרים של ניוקי יבש מוכן שניסיתי.
  • 25 ג' חמאה
  • בצל בינוני קצוץ דק
  • חצי כפית שום כתוש
  • פטריות - עדיף טריות או קפואות על פני משומרות. למרות שאין כמו פטריות טריות, אני שונאת לשטוף אותן כי צריך ממש לקרצף אותן כדי שלא יישאר גרגיר אדמה עליהן, ולכן אני מעדיפה את הקפואות, ובעיתות משבר גם את המשומרות.
  • מיכל שמנת לבישול - 15% או 10%. לשחיתות אמיתית אפשר להשתמש בשמנת מתוקה של 32%. להתקף לב - 38%.
  • 1/2 כפית מלח
  • פלפל
  • מעט אגוז מוסקט - טעמו מאוד דומיננטי ולכן שימו ממש מעט, אני שמה ממש מספר גרגירים, כדי שלא ישתלט על הטעם של המנה כולה.
אופציונאלי - יין לבן, פרמזן
 
ההכנה:
במחבת גדולה המיסו את החמאה והוסיפו את הבצל. כשהבצל מזהיב צרפו את השום ולאחר דקה הוסיפו את הפטריות. בשלו עד צמצום הנוזלים (כ-5 דקות). למי שרוצה להוסיף יין לבן - זה הזמן.
לאחר צמצום הנוזלים - הוסיפו את מיכל השמנת, מלח, פלפל ואגוז המוסקט. לאחר רתיחה הנמיכו לאש קטנה, והמשיכו לבשל עוד 5-10 דקות, עד רמת הסמיכות שאתם אוהבים. אני אוהבת שהרוטב סמיך מאוד.
 
במקביל הרתיחו מים עם כפית מלח בסיר, ובשלו את הניוקי עד שהם צפים למעלה. היזהרו מבישול יתר.
 
הרוטב צריך להיות מוכן לפני הניוקי כדי שהניוקי לא יתקרר ומרקמו לא ישתנה. אני זוכרת שכשהייתי ילדה היה שף איטלקי בתכנית בישול בטלוויזיה (בתקופה שלא היו מליון כאלה) שתמיד אמר - "!the sauce can wait for the pasta, but the pasta must n-e-v-e-r wait for the sauce"
 
הפנמתי, ומאז רוטב הפסטה תמיד מוכן אצלי כמה דקות לפני הפסטה עצמה. אני חייבת לציין שזה באמת עדיף על האופציה ההפוכה.
 
הוסיפו פרמזן, ובתיאבון!
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה