יום רביעי, 9 באפריל 2014

eBay ואני


הכל התחיל בשרשרת קלטית עם אבן ירוקה.



עד לפני שלוש שנים לא ידעתי איך לקנות באיביי, ותמיד חששתי קצת מקניות ברשת. פתיחת חשבון פייפאל וחשבון באיביי נראו לי מורכבים ומסובכים.

באותה התקופה התאהבתי בתכשיטים קלטים וחיפשתי תכשיטים כאלה בארץ, חיפוש ב- "גוגל תמונות" העלה המון תמונות של תכשיטים קלטים, אבל רובם ככולם היו בחנויות בחו"ל. אז החלטתי להתגבר על הפחד ולנסות.


בהתאם למיטב חוקי מרפי - הקניה הראשונה לא הייתה חלקה. אפילו מרתיעה קצת. רכשתי את השרשרת, ניגשתי לשלם לפי דמי המשלוח שהיו רשומים כדמי המשלוח לישראל - 4$, אבל לפתע במעמד התשלום על הקניה דמי המשלוח הרשומים קפצו ל-14$! כמעט ערכה של השרשרת עצמה! ייתכן שהמוכר ראה שיש לו עסק עם "נובית" שעדיין לא מבינה ולא מכירה כלום באיביי, והחליט לנצל זאת. מייל ששלחתי לו על כך לא נענה במשך יומיים.

החלטתי שאני לא מוותרת ואין סיכוי שאשלם לו יותר ממה שהיה כתוב כשקניתי את השרשרת. גיליתי שיש באיביי צ'אט עם שירות הלקוחות ועליתי מולם. אחרי שהסברתי להם מהי בדיוק הבעיה, הם יצרו קשר עם המוכר שסוף סוף ניאות להשיב למייל שלי, ולאחר הנזיפה מאיביי שינה את דמי המשלוח בחזרה ל- 4$.

החוויה הראשונית לימדה אותי שייתכנו קשים בקניה באיביי, אבל אפשרי בהחלט להתגבר עליהם. מאז אותה רכישה ראשונה ועד היום רכשתי מאות מוצרים ברשת בכלל ובאיביי בפרט, במחירים שלעולם לא ראיתי תחרות להם בארץ.
בכל פעם שהופעתי בעבודה או שפגשתי את חבריי עם תכשיט חדש או שמלה חדשה מאיביי, עברתי תיחקור מהיכן הפריט והעברתי המוני "הדרכות אישיות" על קניות באיביי.  עם הזמן יותר ויותר אנשים, חברות שלי, קולגות, חברות של אמי, וקרובי משפחה, ביקשו שאסביר להם כיצד להירשם לפייפאל ולרכוש ברשת. בעקבות זאת החלטתי לרכז את הטיפים שלי בבלוג זה, שבנוסף לטיפים לקניות באיביי יכלול טיפים צרכניים שונים, סקירות מוצרים, והמלצות שונות הנוגעות למתנות ופעילויות ברשת.

בפוסטים הבאים אפרסם מדריכים לפתיחת חשבון פייפאל, חשבון משתמש באיביי, והמלצות על מוכרים אהובים עלי במיוחד.

אז, ניפגש ברשת  :)


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה