יום חמישי, 25 ביוני 2015

יפנית או לא יפנית? - שוב הגיע זמן ההחלקה!

לפני שנה התלבטתי קשות האם לעשות החלקה יפנית ובכך להשיב את הסדר והרוגע לשיער המופרע שלי, או לבחור בפתרון שונה אבל דומה שקרוי "פתיחת תלתלים" (מעין "חצי החלקה") ונועד לרסן גם כן את השיער אבל לא להפוך אותו לשיער חלק ודק של אישה אוריינטלית.
 
בשנה שעברה בחרתי בפתיחת תלתלים. מה בחרתי השנה?
 
תמונת לפני - שיער ארוך, נפוח, קצוות מפוצלים ובלאגן

ובכן, גם השנה בחרתי בפתיחת תלתלים!
 
למה? מכיוון שאני אוהבת את היתרונות של ההליך -
  • השיער שלי, שהוא גלי וקצת נפוח במקור, הופך למסודר יותר ונראה טוב יותר. אין "שוונצים", ואני לא חייבת לעשות צמה אחרי כל אמבטיה כדי להוריד מהנפח שלו.
  •  
  • הניגודיות בין השיער המקורי שלי לשיער אחרי פתיחת תלתלים היא לא קיצונית כמו אחרי החלקה יפנית, ולכן גם כשהשיער צומח ונהיה ארוך יותר - השורשים לא עומדים בסתירה מוחלטת לשיער הטבעי שלי, וגם כשהשיער גדל זה עדיין נראה טבעי.
  •  
  • השיער לא חלק ושטוח לגמרי ולא מאבדים את כל הנפח שלו. יש נשים שזה מתאים להן יותר משיער חלק לגמרי.
 
החשיבות בבחירת מעצב שיער
 עיצוב השיער יכול לשנות לחלוטין את המראה של כל גבר ואישה, ולכן אישית חשוב לי להכיר את מעצב השיער שלי ולהיות בטוחה שאני בידיים טובות. מבחינתי אין ידיים טובות יותר מאלו של בבי רם כהן, מעצב שיער של אינדולה (מקבוצת גדעון קוסמטיקס) שבידיו הפקדתי את השיער שלי גם לפני כשנה.
 
כידוע "אינדולה" זה שם נרדף למוצרים ומכשירים איכותיים לשיער, שם מוכר וידוע כבר עשרות שנים. עם אותו תכשיר של אינדולה מבצעים גם החלקה יפנית וגם פתיחת תלתלים. התכשיר נקרא - Designer Slikstraight
 
מה ההבדל? כשרוצים החלקה יפנית עוברים על השיער גם עם מחליק, וממש "מגהצים" אותו, ושרוצים רק פתיחת תלתלים מסתפקים רק בתכשיר, אותו מורחים על השיער לכ- 20 דקות- חצי שעה, ולאחר מכן שוטפים ומפזרים תכשיר נוסף שמפסיק את פעולת "פתיחת השיער".
 
 
חשוב לציין שאינדולה כלל לא מוכרים או עושים את החלקות הקרטין המסוכנות (שהן למעשה החלקה ברזילאית, לדברי מומחים בתחום), אלא רק החלקות שהינן בטוחות עבור הלקוחות ומעצבי השיער, כגון Slikstraight אוJUL  החלקה יפנית NUTRI STRAIGHT
 
(נסיינית נוספת בסטודיו)
 
כפי שציינתי בעבר, היתרון של ה- Slikstraight הוא שהוא שומר על השיער- סיב השערה נשמר ונראה בריא ומבריק, מכיוון שהוא מכיל תערובת ייחודית של רכיבי טיפוח המעניקים לשיער הגנה וברק. ההליך היה קל ופשוט ולקח פחות משעה במצטבר (עם הגיהוץ זה יכול להגיע ל-3 שעות). לאחר ההחלקה בבי עשה לי פן קצרצר, כדי לייבש את השיער במהירות. וכדי שזה יהיה ממש מהיר- בבי השתמש בשני מכשירי פן בבת אחת!
 
 
אפילו הרשיתי לו לגזור לי בערך 10-15 ס"מ מהשיער כדי שהוא בריא יותר ויבש פחות, ושתדעו שלא כל מעצב שיער מקבל אישור כזה, רק אלה שעליהם אני סומכת שלא יתפרעו וישאירו אותי עם תספורת קצרצרה סטייל פיקסי או בוב.
 
 
כך נראה השיער לאחר התספורת, הפן ולאחר תהליך החצי- החלקה:
 
 
 
החלק הכי קשה הוא לא לחפוף את השיער שלושה ימים אחרי התהליך, וזו גם הסיבה שכדאי לעשות החלקת שיער ביום רביעי או חמישי ולחפוף במוצ"ש, לפני שבוע העבודה החדש. לאחר שחלפו שלושת הימים מצאתי את עצמי עם שיער שמסתדר הרבה יותר בקלות לאחר החפיפה, עם מראה טבעי יותר מזה של החלקה מלאה.  
 
https://instagram.com/p/4Re6icJ_Ow/?taken-by=efratzoe
מזהים את התמונה עם האודם של קליניק? :)
 
אני ממליצה בחום על ההליך הזה לכל מי שרוצה למתן את השיער הגלי או המתולתל שלה, אבל לא רוצה לאבד לחלוטין את הנפח שלו. ההליך  מתאים לשיער רגיל ולשיער עמיד, לשיער צבוע ולשיער עדין. מדובר בחומר שאינו אגרסיבי אלא מתון ביחס לחומרים אחרים, והוא מאפשר להחליט היכן רוצים לעצור את ההחלקה ולשלוט בה בקלות.
 
אני חייבת להודות שיש לי הרגשה שיום אחד עוד אתפתה להחלקת שיער מלאה. מה דעתכן? עדיף לעשות החלקה מלאה או פתיחת תלתלים? בכל מקרה אין לי ספק שתמיד אבחר לפחות באחד משני ההליכים האלה. אין מה לעשות, השיער פשוט נראה טוב יותר כך.
 
 
וכמו לפני שנה - לא אעזוב אתכם בלי תזכורת לטיפים לטיפוח השיער של אבי רחמים, מנהל ההדרכה והשיווק באינדולה:

  1. להמשך תחזוקה וטיפול בשיער בבית לאחר החלקה - מומלץ להשתמש בשמפו ומרכך שמותאמים לשיער שעבר החלקה
  2. חשוב לבחור מברשת בעלת סיבים איכותיים.
  3. מומלץ להשתמש בטיפה-שתיים מסרום איכותי בעת ייבוש השיער.
  4. מומלץ לגזור קצוות אחת ל-3 חודשים, גם כשרוצים לשמור על האורך, כדי למנוע התפצלות או שבירה של השערה, שגורם למראה "פריזי".

 
 
לפרטים ולטיפים נוספים:
 
 
 
 

 
 

  
*גילוי נאות: הוזמנתי להתנסות בהחלקה ולסקר את התהליך. תודה לגדעון, אבי, בבי ואילי המקסימים על החוויה הנעימה ועל התוצאה הנהדרת.

 

תגובה 1:

  1. אני עשיתי החלקה לפני חודשיים ואני מאוד מרוצה! לפני ההחלקה סבלתי נורא בקיץ מהלחות, השיער שלי היה מתנפח לגודל לא הגיוני... עכשיו אני פשוט חופפת ויוצאת מהבית, זה פשוט מושלם.

    השבמחק