יום שבת, 12 באפריל 2014

מצעד הוולנטיינס שלי: 5 הסרטים הרומנטים שאתם חייבים לראות

וולנטיינס שמח לכולם! גם למי שנהנה לטבול באמבטיה של בובות לבבות ודובונים, וגם למי שרוטן כל היום שמדובר בהמצאה קפיטליסטית שנועדה להעשיר את יצרני כרטיסי הברכה (כאילו שיש לנו חנות הולמארק בארץ), והבונבוניירות.
אישית, אני היכנשהו באמצע - נהנית מזה שיש עוד יום שהוא לא שגרתי, ושואלת את ההאבי טו בי אם הוא הביא לי valentine crap"", אבל לא מתכננת החלפת מתנות מרשימה או בילוי במסעדת פאר.
גם לגבי קומדיות רומנטיות, או סתם סרטים רומנטים - אני לא אוהבת כל זבל נוסחתי שמנסים למכור לנו (בחורה פוגשת בחור, הוא מנצנץ, היא מתאהבת), ומעדיפה סרטים בז`אנר הזה שיש בהם משהו מעבר, איזו תכונה שהופכת אותם למשעשעים ומעניינים במיוחד, שעושים לי קווטצ` בלב - אבל בלי לזלזל במוח.
אז קבלו את מצעד חמשת הסרטים הרומנטים הנפלאים, המצחיקים, המקסימים והנהדרים ביותר בעיני, מהמקום החמישי ועד לראשון:
5. 10 דברים שאני שונאת אצלך
נכןון, עדיין נוסחתי, אבל פה הנוסחה היא של שייקספיר אז הוא כבר מקבל אקסטרה נקודות (יש לכם מושג בכמה ביטויים שכתב שייקספיר אתם משתמשים ביום יום?)
ג`ולייה סטיילס בתקופה של כל סרטי הריקודים שלה, והית` לדג`ר המדהים עוד לפני שהוא שם פאה ירוקה וחיוך של ג`וקר , ביחד עם ג`ג"ל (ג`וזף גורדון לויט) המאמי, בסרט שמבוסס על המחזה "אילוף הסוררת", מה עוד צריך?. פשט סרט מקסים שמצליח להתעלות מעל שלל הקודמיות הרומנטיות לנוער מאותה התקופה (היו המון כאלה, בעיקר עם פרדי פרינס ג`וניור).
 
4. אהבה זה כל הסיפור/ מילים ולחן
כן, שני סרטים במקם הרביעי - אחד מהם הוא פסיפס של דמויות וסיפורי אהבה מקסימים שמצטלבים בצורה מפתיעה ומשעשעת עם קאסט רחב של כוכבים (אלן ריקמן ואמה תומפסון מעולים כרגיל, ביל ניי אהוב ליבי, וליאם ניסן עוד לפני שהוא התחיל לחסל אנשים שחוטפים את המשפחה שלו על בסיס קבוע). השני הוא קמבק של כוכב פופ מהעבר, בסיוע של דרו ברימור וכמה שירים דביקים וקליטים שתזמזמו גם ימים אחרי הסרט (pop! goes my heart!) ובשניהם יש את יו גרנט - נבוך ושרמנטי בעת ובעונה אחת, כרגיל.
 
 
3. אמלי
בקומדיות רומנטיות צרפתיות יש קסם מיוחד, לא פלא ש- 2 מהן נמצאות ב"טופ פייב" שלי, ושאחת מהן אפילו הגיעה למקום הראשון (לא להציץ לסוף הרשומה!). הקסם של אודרי טוטו עובד בכל סרט, אבל ב"אמלי" נוסף לו גם תסריט משובח ודרך מקורית לספר סיפור אהבה. אגדה מודרנית נפלאה, עם איש שביר וגמד גינה.
 
2. כשהארי פגש את סאלי
מג ראיין היא מלכת הקומדיות הנוסחאתיות והלעוסות (כל דבר שהיא עשתה עם טום הנקס למשל), אבל בסרט הקלאסי הזה עם בילי קריסטל אי אפשר שלא לאהוב אותה למרות כל הדברים המוזרים והמעצבנים בה, וזה בדיוק מה שקורה להארי. מי מאיתנו לא היה במערכת יחסים עם ידיד בה היה צד אחד שרצה אולי קצת יותר מידידות? אמנם אני לא מסכימה עם ההנחה של הסרט שלא יכולה להיות ידידות בין גבר לאישה, אבל מסכימה שזה תמיד נפלא להתאהב במי שהוא כבר החבר הכי טוב שלך. אחד הסרטים שאני מוכנה לצפות בהם לפחות פעם בשנה.
 
 
1. נראה אותך אוהב - love me if you dare
ובמקום הראשון – סרט שאם עוד לא צפיתם בו – היום זה היום המושלם לכך! (וגם כל יום אחר. פשוט תצפו בו ותודו לי אחר כך). בסרט מככבת מריון קוטיאר היפהפייה והמוכשרת, עוד לפני שאמריקה גילתה אותה. צפיתי בו בסינמטק לראשונה, והתאהבתי באופן מיידי. סיפורם של סופי וג`וליאן, חברי ילדות שכל חייהם עורכים התערבויות ביניהם ומאתגרים אחד את השני, כולל התערבות אחת חשובה במיוחד – Love me if you dare. סרט מטורף, מקורי ומלא אהבה ועצב שמעורבב עם צחוק. נראה אתכם לא צופים בו.
 
אז זהו, אלה ה-5 שלי (כולם, אגב,  סיפורי אהבה טובים יותר מדמדומים, למקרה שתהיתם). מוזמנים לכתוב מה דעתכם עליהם ומהי חמישיית הנבחרים שלכם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה