יום שבת, 28 בנובמבר 2015

החוויות שלי בהייר קליניק, ומה זה בכלל טריקולוגית?

בשנה האחרונה יש לי נשירה מטורפת, כזו שרואים ומרגישים באמבטיה ובמברשת השיער, ומתחשק לבכות בגללה על כל שערה שמתאבדת וקופצת מהראש.
 
הגורמים עוד לא לגמרי ברורים. החשודים המיידיים היו חוסר בברזל ותת פעילות בלוטת התריס, ושניהם מטופלים. כשקארין מהייר קליניק (כן, אותה קארין מהפרסומות ברדיו) התקשרה אליי והציעה לי להגיע לפגישת איבחון בהייר קליניק חשבתי לעצמי - טוב, מה כבר יש לי להפסיד?
 

אז קפצתי לסלון נינה בפסגת זאב, שם ממוקדם הסניף הירושלמי. במקום פגשתי את נינה שהראתה לי עשרות תמונות של "לפני-אחרי" וסיפרה לי שהיא עוסקת בתחום כבר 30 שנים, והגיעה אליו מתוך רצון לעזור לאנשים להציל את השיער שלהם, מתוך מודעות לגבי חשיבותו של השיער לנשים ולגברים.
 
 
שלבי האיבחון:
השלב הראשון של האיבחון כלל ראיון אישי - הכולל מילוי פרטים היכולים לסייע באבחון גורמים המשפיעים או יוצרים בפועל, חסר איזון עד פגיעה בתפקוד עור הקרקפת ובצימוח השיער. נינה שאלה אותי על אורחות חיי, מחלות, מתי החלה הנשירה ועוד. הכל במטרה לנסות ולאתר גורמים שעלולים לפגוע בשיער.
 
בשלב השני עברנו לבדיקה מיקרוסקופית של השיער  - פוטו טריקוגרם
הבדיקה המיקרוסקופית שנהוגה עוד משנת 1975, היא חלק בלתי נפרד מהטיפול משום שהיא מעניקה תמונת מצב מלאה ומפורטת לגבי מצב השיער ועור הקרקפת. בדיקת הטריקוגרם  (Trichogram) מודדת את צפיפות ועובי השיער, איכות התחדשותו, מצב שורשי השיער ועור הקרקפת.
 
 
הבדיקה המיקרוסקופית אינה חודרנית ואינה כואבת. היא מבוצעת באמצעות מכשיר אבחון ייחודי המגדיל את אזור הבדיקה פי 50 ואת שורשי השיער פי 200. המיקרוסקופ מוצמד לקרקפת ומעביר למסך את תמונת המצב כפי שהיא משתקפת מתחת לקרקפת.
 
במהלך הבדיקה (הלא מאוד אסתטית, אני חייבת לציין, כי מי רוצה באמת לראות בכזה פירוט את עור הקרקפת ושורשי השערות שלו?) רואים על המחשב את שורשי השיער, את מצבם ואת איכות השיער וצפיפותו. המידע מועבר דיגיטאלית למסך המשקף את מצב הקרקפת, מחזורי החיים של השיער ובריאות עור הקרקפת וסביבת השיער, מבנה ועובי שורשי השיער והשערה עצמה  ועד אפיון סוגי ההשפעות השליליות על מחזורי השיער ועור הקרקפת.
 
מטרת האבחון היא לקבוע האם קיימת בעיה בשיער או בעור הקרקפת. במידה ונמצאה בעיה, המאבחן מסביר את הממצאים ומתאים תוכנית טיפול אישית לטיפול בשיער עבור כל מטופל או מטופלת.
 
גורמי הנזק העיקריים:
• שינוי איכות החלב (sebum) או חוסר איזון, היוצרים מצב דלקתי שגורם נזק למנגנון צמיחת השיער.
• זרימת דם לקויה או חילוף חומרים לקוי, היוצרים רעלנים ואינם מאפשרים את הזנת השורש.
• הזדקנות תאית היוצרת יובש שמביא להתקשות רקמת עור הקרקפת וזקיקי השיער.
• חוסר לחות הגורם להתייבשות שמלווה באדמומיות וגרד.
• מחסור באבות המזון החיוניים לשיער.
• נטיה גנטית, בעיות הורמונאליות, טיפולים תרופתיים  ועוד

נזקים אלה יגרמו לתהליך של הצטמקות הדרגתית של זקיקי השיער שיוביל לקיצור מחזור חיי השערה. השיער הופך להיות דק וחלש ולבסוף נושר.

שלב שלישי - הטיפול:
אחרי שהשיער שלי אובחן כסובל מעודף סבום בקרקפת, ובקרקפת "נוקשה" שמקשה על זרימת הדם לזקיק, הותאמה לי תכנית טיפול שעיקרה שימוש במוצרי הייר קליניק לשיער, וטיפול במכון אחת לשבועיים. אחרי הפגישה עם נינה עברתי להתנסות בטיפול במכון.
 
את הטיפול המיוחד בקרקפת עשתה לי ליאן המקסימה, והטיפול כולו לווה בטיפים מועילים מאוד לשיפור הטיפול היומיומי בשיער, ללא קשר לשאלה אם אבחר להמשיך בתכנית הטיפולים בהייר קליניק או לא.
 
במהלך הטיפול מרחה ליאן ביסודיות חומר לניקוי הקרקפת על הקרקפת כולה. החומר לא רק מנקה באמצעות פילינג עדין, הוא גם מזין ומשקם את הגברת הדם. אחרי מריחת החומר ישבתי תחת מכשיר אדים מבוקר שנועד להחדיר את החומר לקרקפת באופן אפקטיבי, ואחר כך קיבלתי מליאן עיסוי שכמות וצוואר מדהים (שאפילו רק עבורו שווה לחזור אליה) שנועד להמרצת זרימת הדם לכל איזור הראש והקרקפת המוגבה.
ליאן גם הראתה לי איך לעסות לבד בבית את הקרקפת כדי לשפר את זרימת הדם, ושברה לי את המיתוס שלא כדאי לחפוף מדי יום. מסתבר שלמי שיש סבום מוגבר בקרקפת דווקא כדאי לחפוף מדי יום כדי לנקות אותה היטב ולאפשר לזקיק לצמוח כהלכה ולא להחלישו.
 
אחרי שזכיתי גם לפן מתוקתק במספרה של נינה, עזבתי את הסלון עם ערכה לטיפוח השיער של הייר קליניק שכללה שמפו, מסיכה וסרום בגודל מוקטן.
 
 

בחודש האחרון השתמשתי במוצרים של הייר קליניק על שיערי. השמפו בהחלט מנקה היטב את השיער ומרגישים זאת היטב. את המסיכה אני מורחת בעיקר על קצוות השיער וישנה איתה, וקמה עם שיער רך ונעים.

את הסרום אני מפזרת בכמה נקודות על הראש כמו שהראתה לי ליאן ומעסה. הריח שלו הוא, איך לומר, טיפולי ורפואי, לא ריח של פרחים או בושם, אבל הרחתי כבר מוצרים טיפוליים עם ריח גרוע בהרבה, והוא ממילא מתנדף בהמשך. הנשירה אמנם לא נעצרה לגמרי, אבל אני מרגישה הפחתה בה, ומקווה להמשיך ולראות תוצאות בהמשך.
 
 
 
על רשת הייר קליניק:
רשת הייר קליניק הינה היחידה בארץ המאושרת על ידי איגוד הטריקולוגים הבינ"ל IAT-  הפועל מחקרית באוניברסיטת  קליפורניה ארהב International.edu.au)  Association Trichologist). המאבחנים ברשת הינם טריקולוגים מוסמכים - תחום לימוד בן 4 שנים, הממוקם בחו"ל כחלק מתחום רפואת המשפחה. תחום זה מבוסס מחקרית וקלינית כתחומי בריאות מוכרים אחרים. בזכות כך, הוזמנו מומחי הרשת  ביוזמת ארגון רופאי המשפחה בארץ, להרצות אף בטכניון - בנושא טריקולוגיה - מדע השיער והקרקפת, כנציגי ארגון הבינ"ל בארץ.
 
לאתר הייר קליניק ולמידע נוסף: hairclinic.co.il
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה